Talentul de a spune povesti autentice intr-o lume sceptica

Toti marketerii sunt mincinosi spun povesti, Seth Godin

IMG_7776M-am hotarat sa citesc mai mult despre arta de a povesti, arta de a nara autentic si personal anumite intamplari pe care le-am trait de-a lungul timpului. Nu puteam altcumva sa incep anul decat cu o carte despre talentul de a spune povesti autentice intr-o lume sceptica.

L-am intalnit pe Seth intr-o librarie la Carturesti, l-am luat deoparte si l-am pus sa imi povesteasca tot ce stie el despre modul in care trebuie spusa o poveste in asa fel incat sa capteze audienta.

Seth Godin este unul dintre cei mai cititi bloggeri din lume, cu o diploma in stiinta calculatoarelor, a filozofiei, avand un MBA in marketing la Stanford Business School.*

Principala tema a cartii  scoate in evidenta faptul ca pentru a vinde un anumit produs sau o anumita imagine, e nevoie ca produsul, respectiv imaginea, sa contina o poveste autentica, sincera si credibila construita in functie de viziunea asupra lumii a persoanei careia i te adresezi. Sunt relatate exemple de povesti autentice care au schimbat modul in care lumea se raporteaza la o anumita imagine sau la un anumit produs.

E suficient sa te gandesti la Coca-Cola, la Apple sau la New York si emotionalul isi face imediat simtita prezenta. Intelegi ce spun?!

Mai jos sunt cateva citate pe care vreau sa le pun in aplicare in incursiunea mea in lumea povestilor autentice.

Tu cat de autentic esti in povestile pe care le spui  zi de zi?


“Nu incerca sa schimbi viziunea oamenilor asupra lumii [..]. Nu incerca sa te folosesti de fapte pentru a iti demonstra punctul de vedere si pentru a insista ca oamenii sa-si schimbe preferintele. Nu ai suficient timp si nici suficienti bani pentru asa ceva. In schimb, identifica un grup de oameni cu o anumita viziune asupra lumii, adapteaza-ti povestea la viziunea aceea si vei castiga.”**


“Oamenii observa numai ceea ce este nou si diferit. In momentul in care observa ceva nou, incep sa faca presupuneri in legatura cu ceea ce trebuie sa astepte in continuare.”**


“Povestile ne permit sa ne mintim singuri. Iar aceste minciuni ne satisfac dorintele. Povestea, nu bunul sau serviciul pe care il vinzi, este aceea care-l satisface pe consumator.”**


* Wikipedia,  https://ro.wikipedia.org/wiki/Seth_Godin; Jan, 2018;

** Toti marketerii sunt mincinosi spun povesti; Seth Godin; Curtea Veche; 2009;

 

Leave a comment